Vedtægter for foreningen
” Ensted Folk- Rock- & Viseforening “
- 1, stk. 1:
Foreningens navn er ” Ensted Folk- Rock- & Viseforening “.
- 1, stk. 2:
Foreningens hjemsted er Aabenraa Kommune.
- 1, stk. 3:
Foreningens hjemmeside er www.ensted-folk.dk
Formål
- 2, stk. 1:
Det er foreningens formål at afholde folk-, rock- og visearrangementer.
Foreningen kan desuden afholde arrangementer indenfor andre musikgenrer.
Medlemmer
- 3, stk. 1:
Som medlemmer optages personer, der tilslutter sig foreningens formål.
- 3, stk. 2:
Indmeldelse sker via hjemmesiden www.ensted-folk.dk
Kontingent
- 4, stk. 1:
Medlemmer betaler et kontingent, der fastsættes på generalforsamlingen og indbetales via hjemmesiden. Kontingentet skal til dels dække foreningens udgifter, bl.a. i forbindelse med foreningens arrangementer. Donationer modtages gerne, både store og små.
- 4, stk. 2:
Ud over kontingent betaler medlemmerne egne udgifter i forbindelse med arrangementer.
- 4, stk. 3:
Medlemmer hæfter ikke personligt for foreningens økonomiske forpligtelse.
Generalforsamlingen
- 5, stk. 1:
Generalforsamlingen er foreningens øverste myndighed.
- 5, stk. 2:
Ordinær generalforsamling afholdes hvert år i februar eller marts måned. Indkaldelse skal ske ved bekendtgørelse på hjemmesiden og foreningens facebook-side senest 4 uger før generalforsamlingen. Forslag der ønskes behandlet på generalforsamlingen skal være indgivet skriftligt til bestyrelsen senest 2 uger før afholdelse af generalforsamlingen.
Dagsordenen skal omfatte følgende punkter:
- Valg af dirigent.
- Bestyrelsens beretning ved formanden.
- Aflæggelse af regnskab.
- Fastsættelse af kontingent.
- Indkomne forslag.
- Valg af medlemmer til bestyrelsen og valg af 1 suppleant.
- Valg af 2 bilagskontrollanter og 1 bilagskontrollantsuppleant.
- 5, stk. 3:
Generalforsamlingen er beslutningsdygtig uanset antal fremmødte.
Ekstraordinær generalforsamling.
- 6, stk. 1:
Ekstraordinær generalforsamling kan indkaldes af bestyrelsen og skal indkaldes, hvis mindst 1/3 af foreningens medlemmer skriftligt overfor bestyrelsen fremsætter anmodning herom med opgivelse af forhandlingsemne.
- 6, stk. 2:
Indkaldelsesfristen for en ekstraordinær generalforsamling er 2 uger og bekendtgøres som de ordinære generalforsamlinger.
Bestyrelsen.
- 7, stk. 1:
Foreningen ledes af en bestyrelse på maksimalt 7 medlemmer, som selvkonstituerer sig med formand, næstformand, kasserer, sekretær, pr-ansvarlig og musikansvarlig. Bestyrelsen er beslutningsdygtig når mindst 4 medlemmer er til stede inkl. formand eller næstformand. Ved stemmelighed er formandens / næstformandens stemme afgørende.
- 7, stk. 2:
Bestyrelsen vælges for en 2-årig periode. Hvert år er skiftevis 3 – 4 bestyrelsesmedlemmer på valg. Genvalg kan finde sted.
Valg.
- 8, stk. 1:
Valg til bestyrelsen finder sted på generalforsamlingen, hvor der tillige for 1 år ad gangen vælges en suppleant til bestyrelsen.
- 8, stk. 2:
Der skal gives alle foreningens medlemmer mulighed for at afgive skriftlig stemme på generalforsamlingen.
Regnskab og revision.
- 9, stk. 1:
Foreningens regnskabsår er fra 1. januar til 31. december.
- 9, stk. 2:
Den ordinære generalforsamling vælger for 1 år ad gangen 2 bilagskontrollanter og 1 bilagskontrollantsuppleant.
Vedtægtsændringer.
- 10, stk. 1:
Vedtægtsændringer kan kun foretages på en ordinær generalforsamling, når mindst 2/3 af de fremmødte medlemmer stemmer herfor.
Opløsning.
- 11, stk. 1:
Foreningen kan kun opløses efter 2 på hinanden følgende generalforsamlinger med mindst 14 dages mellemrum, og hvis mindst 3/4 af de fremmødte stemmeberettigede medlemmer på den sidst afholdte generalforsamling stemmer herfor.
- 11, stk. 2:
Ved foreningens ophør tildeles eventuelle resterende midler til Aabenraa Blæserne og Den Sønderjyske Garde med en fordelingsprocent på 50% til hver.
- 11, stk. 2 Korrigeret efter generalforsamlingen 20. marts 2024.